Simca 8 1947

Simca 8 rocznik 1947. 

W 1937 roku FIAT opracował nowy model samochodu klasy średniej, wykorzystując podzespoły FIAT508 i opracowując nowe nadwozie o bardzo przyjemnej dla oka lini i kilku nowych rozwiązaniach. Nazwany został 508C, bardziej znany jako FIAT 1100. Uchodził za bardzo nowoczesny w swojej klasie. Posiadał czterocylindrowy, górnozaworowy silnik o pojemności 1090 ccm i mocy 32 koni mechanicznych. Predkość maksymalna 105 km/h.
Dzięki prostej i niezwodnej konstrukcji samochodu kilka firm wykupiło licenceję na jego produkcję.
W Niemczech NSU, w Austrii STEYR, w Francji SIMCA.
W 1937roku w Francji powstało 318 egzemplarzy, później produkcja wygląda następująco:
-1938 rok 6739 sztuk,
-1939 rok 7680 sztuk,
-1940 rok 1911 sztuk,
-1941 rok 3766 sztuk,
-1942 rok 2217 sztuk,
-1943 rok 122 sztuki,
-1944 rok 180 sztuk,
-1945 rok 2154 sztuki,
-1946 rok 3822 sztuki,
-1947 rok 8063 sztuki,
-1948 rok 14074 sztuki,
-1949 rok 15580 sztuk - nastepuje znaczna modyfikacja, silnik zostaje powiększony do 1200ccm
-1950 rok 26258 sztuk,
-1951 rok 20258 sztuk, od lipca jest już Simca Aronde
-1952 rok 27 sztuk
Ogółem 112390 egzemplarzy.
Renowacja samochodu widocznego na zdjęciach trwała około pięciu lat, popołudniami, w wolnym czasie. Jest w znacznym stopniu orginalny, choć brak mu pewnch orginalnych podzespołów, np. stacyjki. Kolorystyka nadwozia jest wyłącznie fantazją właściciela i nie powinna być traktowana jako wzorzec.