Syrena 105L

Syrena 105L/104

Egzemplarz prezentowany na zdjęciach powstał w FSO w 1969 roku jako Syrena 104, aktualnie wówczas produkowany model.
Trafił do jednego z dyrektorów fabryki Bewelana.
Najprawdopodobniej w 1970 roku auto zostaje kupione przez dziadka obecnego właściela. Od tamtego czasu pozostaje w jednej rodzinie.
Istotną zmianą było wymienienie nadwozia z modelu 104 na 105L w 1980 roku. Takie nadwozie było częścią zamienną, do kupienia w Polmozbycie. Oczywiście nie było to łatwą sprawą.
Od 1986 roku samochód praktycznie stał, służąc tylko jako "cysterna" do końca okresu kartkowego na paliwo.
W 1995 roku Syrena powraca na drogi, krótko jak samochód "na codzień", później tylko na wyjazdy rekreacyjne, głownie rajdy pojazdów zabytkowych. Była już na wielu rajdach, zawsze bezawaryjnie.
Samochód nie przechodził nigdy kompleksowej renowacji, ma normalne ślady po przebytych kilometrach. Jest tego zaledwie  138 000 tysięcy od 1969 roku.